עיצוב לרשתות חברתיות

 

למה את/ ה צריך/ה עמוד מעריצים או דף עסק?

מהי בעצם רשת חברתית ולמה את/ה כבעל/ת עסק צריך/ה להיות נוכח/ת בה, ולנצלה לצורכי שיווק?

רשת חברתית היא קבוצה של אנשים שמתקיים ביניהם קשר, והיא משמשת כמקום מפגש וירטואלי לאנשים בעלי תחומי עניין משותפים, אישיים או מקצועיים.

פייסבוק הוא אתר אינטרנט אמריקאי מסוג רשת חברתית. האתר  הוקם על ידי מארק צוקרברג, סטודנט מאוניברסיטת הרווארד, ב-4 בפברואר 2004.

שם האתר נובע מהשם המקובל באקדמיות ובאוניברסיטאות לספר המכיל את תמונות הסטודנטים המחולק בשנה הראשונה ("Face-Book"), על מנת שהסטודנטים החדשים יוכלו להכיר טוב יותר איש את רעהו.
 

השלכות הפייסבוק

 

•   כיכר העיר החדשה-פלטפורמת תקשורת בין-אישית חדשה בה מתעדכנים באופן שוטף בחדשות של החברים שלנו, אפילו כל שנייה.
•  אין לבד-אפשר להיות "לבד במשרד ומשועמם/ת", אך כאשר את/ה גולש/ת בפייסבוק את/ה נמצא/ת "לבד במשרד ומשועמם/ת" עם עוד חברים שגם הם   באותה סיטואציה בדיוק.
•  בעיית פרטיות-גורמים מסחריים משתמשים במידע המפורסם בפייסבוק לצרכיהם ללא ידיעת המשתמשים. הפתרון הוא לא לפרסם בפייסבוק פרטים שאת/ה לא רוצה שייחשפו. בנוסף פייסבוק מציע מגוון אפשרויות לשליטה בפרטיות והגנה על עמוד, החל מהגבלה על החיפוש וכלה במחיקת אוהדים לא רצויים ובחירת   מילות סינון, שהמשתמש בהן לא יוכל לכתוב בעמוד שלך.
 

מה זה דף מעריצים / אוהדים?

 

•   פלטפורמה לנוכחות אינטרנטית בפייסבוק
•  פלטפורמה לפיתוח ואיסוף רשימת תפוצה ומאגר של לקוחות פוטנציאליים, ואפשרות קלה ומהירה לניהול מועדון לקוחות קיים.
•  ערוץ שיווק אינטרנטי שמאפשר פרסום מסרים שיווקיים לקהל מפולח באופן מדויק מאוד, אפילו יותר מגוגל אדוורדס.
•  במה שיווקית לתודות / חוויות / הצלחות עסקיות שיכולות לתרום לפעילות שימור הלקוחות שלכם ויצרית סקרנות ועניין בקרב לקוחות פוטנציאליים.
 
 

למה את/ה צריך/ה עמוד מעריצים?

 

הצורך בעמוד מעריצים טמון במהות שלו (ראה/י סעיף קודם), אך ישנן סיבות נוספות להקמת עמוד מעריצים משלך.
•   פייסבוק נתפס כיום ככלי השיווק מספר אחד!
•   נכוחות עסקית בפייסבוק יכולה לתרום לקידום האורגני של אתרך במנועי החיפוש
•   דף המעריצים מאפשר להגיע לקהל יעד מפולח ומדויק מאוד
•   דף המעריצים מאפשר קשר רציף ואינטראקטיבי עם רשימת התפוצה והלקוחות הפוטנציאליים של עסקך
•   את/ה יכול/ה להתאים טוב יותר את התכנים הרצויים ללקוחותיך, תוך מעקב ובידול מעמודיהם של מתחריך.
•   כולם כבר שם... על פי הנתונים של Facebook Data Team (2010) ישנם יותר מ- 500 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק, אשר צורכים כשבע   מאות מיליארד דקות בחודש באתר! 
•   פייסבוק והרשתות החברתיות בכלל, הן כיום סוג של כרטיס ביקור שלך לעולם הגדול, ולכן כדאי שתטפחו אותו ותשקיעו בו כדי ליצור הזדמנויות שיווקיות חדשות.
 

מה אפשר לעשות עם עמוד מעריצים?

 

•  ניתן לפרסם אירועים שיווקיים בחינם
•  ניתן לפרסם מסרים שיווקים בחינם: חידושים, הנחות וצ'ופרים ייחודיים למעריצי העמוד
•  ניתן לשלב תמונות של העסק / מוצרים / אירועים
•  ניתן לפתח שיח או במה בנושא העסק, כאשר המסרים השיווקיים מוסבים
•  ניתן לנהל קשר רציף עם לקוחותיכם- מעין שירות לקוחות
•  ניתן לשלם עבור פרסום מודעה פר כניסות, בדומה לגוגל אדוורדס
 

מהם היתרונות של עמוד המעריצים על פני אפליקציות אחרות בפייסבוק?

 

•  ניתן לבנות רשימת תפוצה בלתי מוגבלת. (בניגוד לקבוצה שניתן להגיע בה ל- 5000 חברים בלבד).
•  עמוד המעריצים מאפשר להפריד בין בני משפחה ללקוחות או עסקים מבחינת תכנים ואירועים פרטיים ותמונות אישיות
•  ניתן למתג ויזואלית את העמוד בקו העיצובי של העסק
•  גולש יכול לצפות או להיות אוהד בעמוד המעריצים מבלי להיות חבר בפרופיל האישי
 

למה אני צריך/ה עמוד מעריצים מעוצב?

 

•  עמוד מעריצים ממותג בולט על פני עמודי מעריצים לא ממותגים
•  גורם לבידול ויזואלי בין פרופיל אישי לבין "פרופיל עסקי"
•  אטרקטיבי ומושך יותר גולשים ללחוץ "אהבתי" על עמוד מעריצים מעוצב
•  העסק נראה רציני יותר, ככזה שמוכן להשקיע גם בעיצוב
•  תורם בשמירה על זכירות המותג בקרב לקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים
•  מעצים את תחושת השייכות של אוהדי העמוד לעסק
 
ולסיכום, אם את/ה בעל/ת עסק, אשר ערכיו הם חדשנות, הרצון להיות מעודכן והצורך להיות נוכח בסביבת הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלך, פייסבוק בכלל ועמוד האוהדים בפרט, הוא המקום בו את/ה צריך/ה להיות.
השלב הבא, אם את/ה עדיין לא שם, הוא להתחיל לגלות את הטכנולוגיה שמשתלטת על העולם.
אם את/ה כבר שם ואין לך עמוד אוהדים מעוצב, אז למה את/ה מחכה?